perjantai 29. helmikuuta 2008

Vielä jotain helmikuulle…

Sain juuri viimeisteltyä ja valokuvattua vielä kaksi työtä tämän kun puolella, eli mukaan hamsterikisaan.

Ensiksi sukat:



Nämä 107 grammaa painavat sukat on neulottu jostain tuntemattomista seitkytluvun lopun tai kasikytluvun alun langoista. Mulla ei ole näistä muuta mielikuvaa, kuin että keltaiset sormikkaat ja kaulahuivi on vieläkin tallessa. Nämä oli kuitenkin purkulankaa siis ihan kiharaista, enkä todellakaan tiedä, mitä olen näistä joskus aloittanut ja sitten purkanut. Tein tän verran eripariset sukat ja musta ainakin ne on ihan hauskat.

Sain sukat neulottua joskus eilen neljän aikoihin ja meinasin ensin jatkaa samoista langoista toisia – jotkut lyhytvartiset niistä pitäisi vielä tulla. Loin jo silmukoita kun yhtäkkiä iski sen päiväinen tympääntyminen kyseiseen työhön (tai ehkä pelko, ettei sukat valmistuiskaan helmikuussa.) No, katsoin sitten lankalistaani, että olisko siellä joku ihan joutava huivilanka tai vastaava, ja iskin silmäni tummanpunaiseen Heleniin, jota olin hamstrannut eka käynnilläni Korian lanka- aabeeceellä. Neljä kerää ei ollenkaan mun väristä muovilankaa – enpäs olisi uskonut että siitä tuli noinkin nätti huivi.



Eli huivi painaa 186 grammaa ja se on neulottu samalla ”isoäidin pitkulamallilla” kuin tämänkin huivi.

Koska en aio enää tänä iltana saada mitään muuta valmiiksi asti, voin laittaa helmikuun loppuraporttia tähän saman tien.

Neuloin ja virkkasin helmikuussa 12 tuotetta, yhteensä ne painavat 2067 grammaa, mikä on siis tän vuoden hamsterisaldoni. Kuukausi oli jotenkin huivipainotteinen. Siihen olin kuitenkin tosi tyytyväinen, että lähes kaikki työt oli ikälopuista jämälangoista tehtyjä – aion jatkaa niiden tuhoamista samalla mallilla edelleenkin. Valmistuneiden lisäksi olen neulonut jonkin verran vihreää villatakkianikin – aloitin senkin helmikuussa, mutta en jaksanut neuloa niin tylsää ja tummaa… ehkä kun päivät vielä pitenee…

Ei kommentteja: